Ukázkové jídelníčky na jeden týden

Kolik toho můžu sníst skupiny
Pro inspiraci uvádíme příklad jídelníčku na 1 týden i se seznamem k nákupu. U všech jídel najdete také vypočítané energetické hodnoty daného pokrmu.
Zdravé jídlo může být jakékoli, jen ne nudné. Připravili jsme pro Vás týdenní jídelníček, kterým se můžete inspirovat. Obsahují přibližně 5000 KJ (1200 kcal) na den včetně svačin, takže uvidíte jak můžete měnit jídla při Programu X a kolik toho můžete sníst, abyste stále hubli.
Vybírejte si jídla, která Vám chutnají a vybírejte si snídaně, obědy a večeře, které máte rádi.
Mezi jídly si dávejte nízkotučné svačinky. pokud si musíte mazat pečivo tukem, vybírejte si nízkotučné varianty. Nemusíte vynechávat dezerty: zkuste ovocné saláty, nízkotučné jogurty, ovocné zákusky, puding z nízkotučného mléka, ovoce ve vlastní šťávě, apod.
Pokud se více pohybujete, můžete jíst trochu více pečiva, obilovin, ovoe a zeleniny. K jídlu si můžete dát trochu více masa, kuře nebo rybu - ale stále musí převažovat zelenina a složené sacharidy.
Jídelníčky jsou vhodné i pro diabetiky, bez rozlišení typu sacharidové diety.
Nákup

Inspirujte se těmito potravinami, které můžete mít doma k dispozici:

  • Neslazený ovocný džus
  • vejce
  • těstoviny, rýže, brambory
  • med, nízkokalorický džem
  • tuňák nebo losos ve vlastní šťávě
  • rajský protlak nebo konzervovaná rajčata
  • cereálie k snídani - ovocné müsli, ovesné nebo jiné vločky, corn flakes
  • koření - zkuste i nějaké netradiční - např. kari, kurkuma, koriandr, chilli, koření na bylinkové máslo; bylinky (např. libeček, bazalka, oregáno, saturejka, atd.)
  • hořčice, kečup
  • sójová omáčka, chilli omáčka atd.
  • bujón (Masox) v kostkách (drůbeží, zeleninový)
  • mouka - pšeničná, žitná, kukuřičná, rýžová
  • olivový olej
  • názkokalorické nápoje
Na tento týden nakupte
  • pečivo - tmavý, běžný nebo celozrnný chléb, dalamánky
  • nízkotučné (odstředěné) mléko 0,5 - 0,6% tuku; light kondenzované mléko (4% tuku), nízkotučné jogurty - bílé i ovocné (např. Vitalinea, Steffi, Diavita, atd.)
  • nízkotučný tavený sýr, nízkotučný tvaroh, Cottage cheese, tvrdý sýr do 30% tuku v sušině, Parmezán, Balkánský sýr (30 g).
  • drůbeží nebo vepřová šunka
  • kuřecí maso - prsíčka (množství podle toho pro kolik bude lidí) - na 2 jídla
  • libové vepřové maso, např. panenka - na 1 jídlo
  • libovolné hovězí maso, např. zadní - na 1 jídlo
  • treska nebo jiná ryba (nebo v podobě filé)
  • žampióny
  • bílé víno - suché
  • čočka
  • Ovoce a zelenina:

    Zelenina: růžičkové kapusty, cibule, česnek, brokolice, pórek, pažitka, rajčata, papriky, okurky, cuketa, květák, mrkev, kukuřice, hrášek - některé druhy zeleniny mohou být mražené nebo nakládané atd.

    Ovoce: jablka, pomeranče, mandarinky, kiwi, banány, broskve, meruňky, švestky, jahody, maliny, vodní meloun, grapefruit, atd. Ovoce i zeleninu volte podle sezóny.

Program X
Chcete získat ještě jídelníčky na další tři týdny? Poproste svého lékaře, aby Vás zařadil do Programu X – Snižování tělesné hmotnosti, jehož součástí jsou zajímavé tištěné materiály. Při tomto programu Vám bude množství tuku ve stravě kontrolovat moderní a bezpečný lék.
Prozdravi.cz



Fitness | Kosmetická chirurgie | Kosmetické salóny | Sportovní pomůcky | Relaxace masáže | Solária | Kadeřnictví | Zdravá výživa | Ostatní, wellness
Partnerské stránky: Golf | Půjčky Úvěry | Ručení | Formule 1 | Letenky | Ubytování dovolená | Chorvatska | Online letenky | Czech republic travel | Dovolená v ČR